divendres, 23 de gener del 2015

Viatjar amb nens: Un cap de setmana a la Garrotxa

Diuen que la fageda d’en Jordà s’ha de visitar a la tardor, que és quan els colors de les fulles estan més vius. Nosaltres no vam fer cas de les dites i vam optar per anar-hi a ple hivern. I dic ple hivern no només perquè era gener sinó perquè va ser, de moment, el cap de setmana més fred de l’any.

Tenim una relació especial amb la Garrotxa. Sempre que diem d’anar a una casa rural la primera opció és la Garrotxa. Aquesta vegada vam optar per no fer tantes visites culturals i dedicar el cap de setmana al relax i a les activitats infantils. Teníem reservada una masia a Joanetes però abans d’arribar-hi ens vam desviar cap al Mallol. El poble és molt petit, però per donar una volta i contemplar les cases de fusta val la pena la passejada. A més ens vam trobar amb quatre pintors, que pintaven els paisatges que es deixaven entreveure entre les casetes.

A l'hora de dinar vam optar per passejar i buscar un lloc a Olot. Al acabar ens vam dirigir de nou cap a Joanetes, però amb una nova parada, aquesta vegada a l'agrobotiga Verntallat. A la botiga s'hi poden trobar tot tipus de formatges, embotits, vins i altres delícies, però nosaltres ens vam quedar a fora, a la zona de jocs infantils. Llàstima que feia vent i vam optar per marxar al cap de poc. No recordàvem que hi havia també servei de restaurant, així que és una bona opció: anar-hi a dinar i deixar que els nens corrin pel parc.

Vam passar la resta de la tarda a la masia, en una sala de jocs i lectura al costat de l'habitació. Relax, dibuixos i lectura. Tarda perfecte.

L'endemà al matí ens vam aixecar amb la idea d'anar a la Fageda. Continuava fent fred. Podíem  entrar en calor caminant pel bosc o deixar-nos portar amb el carro de cavalls. Pels nens l'experiència d'anar amb carro era nova i vam aprofitar per mirar el paisatge. A mig camí vam baixar, vam escoltar les explicacions de la guia i sessió de fotos! Potser és cert que la Fageda durant el gener no té els colors vermellosos de la tardor, però es poden contemplar els seus troncs llargs, la molsa a les pedres i el terra ple de fulles. No deixa de ser especial, una fageda al mig de Catalunya.

Amb els tiquets per pujar al carro de la Fageda també hi havia l'opció d'anar a un càmping proper i donar una volta en poni. El petit va veure els ponis i es va fer enrera, així que la gran va poder donar dues voltes mentre el petit i jo descobríem animals de granja a les tanques corresponents: conills d'índies, galls d'indis, gallines, cabres...Després vam fer un cacaolat ben calent, el fred continuava fent acte de presència, i de camí cap a casa amb parada per dinar al restaurant Els Ossos. Però per si us interessa, reserveu taula abans! Nosaltres no em vam trobar i vam anar al bar del costat,,,,

On dormir:

La masia Can Ferrés té habitacions quadriples que permet dormir a tota la família junta. L'atenció familiar i el menjar la fan una bona tria, però es trobava a faltar un jardí pels nens. Tot i que al fer fred en el nostre cas tampoc l'haguéssim aprofitat

On menjar:

Al Casalet d'Olot vam menjar tradicional i casolà barrejat amb modernitat. Estàvem sols però l'ambient els dies especials l'han de fer un bon lloc per estar.

El restaurant els Ossos, a pocs minuts d'Olot en cotxe, heu de reservar taula abans. Si està ple hi ha dos o tres bars més l costat. Són restaurants a peu de carretera.