divendres, 22 de maig del 2015

Aparador: Fem mates


No sé a partir de quina edat els nens comencen a fer matemàtiques. La veritat és que em preocupa poc. Vaig amb idees generals (arribar als 6 anys sabent escriure i llegir uns mínims per exemple) però no sé què es demana a cada curs de l'escola. Potser perquè a l'escola on van els meus fills no es fan fitxes i tenen llibres. L'altre dia per exemple la mestra m'ensenyava el futur àlbum de final de curs i es disculpava perquè hi havia "poca lletra" i "això que és un grup canyero i llegeixen molt". No li demanaré una relació de totes les coses que fan a classe en un dia. Ho veig amb el que explica la gran, ho veig en quan em demana "deures" i seu a escriure la llista de la compra, els nens que es queden a dinar o el berenar que demanem a una cafeteria, com si fos la cambrera. Amb això en tinc prou.
 
El seu cosí mitjà és un any més gran, un curs més. Ja ha començat amb les sumes i per imitació la meva en fa. Al principi es notava que no sabia ben bé què era (10 més 0 és infinit o fan 0) però poc a poc va fent les seves sumes. No sé si d'imitació del cosí o que a la classe han començat. Ho veurem a l'àlbum de final de curs.

A mi les mates sempre em van costar molt. Sóc de lletres pures. I per això m'agrada la forma d'ensenyar a l'escola. Com sumen els objectes o com relacionen els números. Les activitats que us porto avui són d'aquest estil. Jocs per aprendre a sumar.


Us animeu amb una activitat com aquesta? Nosaltres ja estem recopilant el lego!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...