dimecres, 17 de juliol del 2013

Cosint paper

Avui començo una secció nova al bloc i tinc com a convidada a l'Àngela. Aquesta nova secció vol ser una carta de presentació de blogueres i bloguers als que segueixo per diferents raons i a qui he demanat que ens ensenyin alguna activitat per fer amb nens o algún racó especial que els hi agrada.

L'Àngela traspua passió per ensenyar, aprendre i per experimentar per tots costats i ho ensenya al seu bloc encenent la imaginació on hi podeu trobar experiments de ciència i creativitat pels petits de casa. jugar amb el sabó o que sigui ben fosc per veure llum fluorescent.

També me l'ha despertat a mi, aquesta curiositat, i em llegeixo atentament els seus posts esperant el dia que ens quedem tancats a casa per culpa de la pluja i puguem

Aquesta vegada l'Àngela ens ha fet un post especial per p'tit gat.

 A mi em fascina el que saben fer les persones amb les seves mans, sobretot aquelles coses que a mi em resulten complicades. La costura n’és una d’elles. Em defenso, no us diré que no. Sé cosir botons, fer vores a les cortines i cosir algun descosit, però reconec que alguna vegada en un moment que anava apurada he tirat de la grapadora per a fer els baixos a uns texans.

Per això quan la Roser em va proposar col·laborar en aquest projecte, després de donar-hi algunes voltes vaig decidir que, ja que P’tit gat és un bloc dedicat en gran part a les meravelles de tela i fil, la meva aportació havia d’incloure el fil i l’agulla.


A la Llum i en Biel els encanta cosir. No recordo quan va ser la primera vegada que els vaig donar fil i agulla, però sí recordo que mentre jo remendava i cosia botons, ells em van demanar per cosir i els vaig oferir un suport diferent del que es sol cosir: els vaig proposar cosir paper.

Les primeres vegades els vaig oferir paper d’aquarel·la pre-foradat, fil de llana i una agulla de llana, gruixuda. La meva manera d’actuar va ser la mateixa que sempre: deixar-los fer en llibertat però mantenint-me a prop seu, restant atenta a les seves demandes i vigilant que no es punxessin els dits. Amb aquesta senzilla proposta els vaig tenir una bona estona entretinguts.


El paper d’aquarel·la és ideal per a les primeres preses de contacte, perquè és més rígid i resistent que el paper tipus foli, i si m’accepteu un consell, el petit format (tipus punt de llibre) és més fàcil de manipular i gestionar per a les seves petites mans. De fet, nosaltres hem fet punts de llibre de paper cosits i n’hem regalat, a tothom els agraden! Una bona alternativa al paper d’aquarel·la és el paper plastificat, si utilitzeu paper quadriculat podreu perforar-hi patrons que proporcionaran hores de diversió a grans i petits

Aturant-me a observar-los he pogut observar que les primeres vegades gasten el fil molt ràpid. Van d’una punta de la pàgina a l’altra (el fil és llarg i és divertit estirar-lo) però poc a poc, amb el transcurs de les sessions van descobrint que si fan petits segments els dura més. També he pogut observar que tenen tendència a fer entrar i sortir el fil sempre pel mateix costat del paper, de manera que gran part del fil dóna la volta al paper.

Cosir és un bon exercici de motricitat fina, els obliga a fer la pinça i els ajuda a enfortir els dits i d’aquesta manera subjectar els estris amb més precisió i destresa. També és un bon exercici de coordinació òculo-manual: els ulls han de guiar les mans per aconseguir el que el cap demana.
Després d’aquestes primeres preses de contacte, cosir paper s’ha convertit en una proposta habitual a casa, me la demanen sovint. Després d’introduir el paper com a suport per a cosir hem explorat altres suports: tela en un bastidor, rotlles de cartró, feltre, fregall... fins i tot fusta! I com podreu observar, és un exercici que hem practicat tota la família. Perquè crear és créixer, independentment de l’edat que tinguis.
 
 
Moltes gràcies Àngela!


Si voleu participar en aquesta secció podeu escriure a encapses@hotmail.com
 

6 comentaris:

  1. M'ha agradat molt, a la meva filla li agrada cosir, ja comença a fer cosetes, estic segura que això serà una de ls properes coses que farem. moltes gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a l'Àngela :)

      Jo també ho tinc en ment per pràcticar amb la gran

      Elimina
  2. Vaja, no sabia que es pogués cosir paper. M'ho apunto!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho pots pràcticar quan ja tinguin les reixetes més que dominades ;)

      Elimina
  3. Quina bona idea, això de cosir paper, i també la secció, enhorabona!
    Mirarem de posar-ho en pràctica, si no és amb la petitona, amb altres nebots.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...